קוֹלִי, אֶל-יְהוָה אֶזְעָק; קוֹלִי, אֶל-יְהוָה אֶתְחַנָּן | תהילים פרק קמב, פסוק ב

סגולת אוצר מתנות חינם - הקוד הסודי האלוקי: אֶתְחַנָּן המילה: אֶתְחַנָּן מופיעה פעמיים בספר תהלים: מהו הסוד הגדול שטמון במילה: אֶתְחַנָּן שבכוחו לשדד את מערכות הטבע? איך נזקק דוד המלך לקוד הסודי הזה כדי להינצל מהמרדף של שאול המלך? [שמואל א' | פרק כג פסוק כד ]

סגולת אוצר מתנות חינם - הקוד הסודי האלוקי: אֶתְחַנָּן

המילה: אֶתְחַנָּן מופיעה פעמיים בספר תהלים:

אֵלֶיךָ יְהוָה אֶקְרָא; וְאֶל-אֲדֹנָי, אֶתְחַנָּן | תהילים פרק ל, פסוק ט

קוֹלִי, אֶל-יְהוָה אֶזְעָק; קוֹלִי, אֶל-יְהוָה אֶתְחַנָּן | תהילים פרק קמב, פסוק ב

מהו הסוד הגדול שטמון במילה: אֶתְחַנָּן שבכוחו לשדד את מערכות הטבע?

איך נזקק דוד המלך לקוד הסודי הזה כדי להינצל מהמרדף של שאול המלך? [שמואל א' | פרק כג פסוק כד ]

במאמר זה נחשוף את הקוד האלוקי הסודי של אוצר מתנת חינם: 'אֶתְחַנָּן' - בסוד הפסוק בתהלים: קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן (תהלים קמב ב)

שבעזרתו נוכל גם אנו ללמוד איך לקבל ישועה שלא על פי זכויותינו אלא מאוצר מתנת חינם.

המקור של הקוד הסודי:

תפילתו של משה רבנו בפרשת ואתחנן בעקבות חטא מעשה העגל. המדרש (מדרש רבה פרשת 'כי תשא' על הפסוק "וחנותי את אשר אחון") מספר שאת הסוד הזה של אוצר מתנת חינם מסר הקב"ה למשה רבינו כקוד הפעלה בעת שלא יהיה יותר לבני ישראל את זכות האבות.

כידוע, ישנן עשרה לשונות של תפילה: שוועה, צעקה, נאקה, רנה, פגיעה, ביצור, קריאה, ניפול, ופילול ותחנונים.. תפילתו של משה רבנו בפרשת ואתחנן היא בלשון תחנונים, “וָאֶתְחַנַּן אֶל יְהוָה בָּעֵת הַהִוא לֵאמֹר” - דברים, ג',כג .

רש”י מפרש במקום, “אין חנון בכל מקום, אלא לשון מתנת חינם. אף על פי שיש להם לצדיקים לתלות במעשיהם הטובים, אין מבקשים מאת המקום אלא מתנת חינם”.

הלשון הזאת של תחנונים, זו בקשה של מתנת חינם. זאת דרכם של הצדיקים בתפילה. הם אינם תולים במעשיהם הטובים, אלא מבקשים מתנת חינם.

משה רבנו יכול היה להגיד, רבונו של עולם, התפילה שלי חייבת להתקבל, מפני שאני לא מתפלל על עצמי, רק על כבודך וכבוד עם ישראל. אבל הוא לא אומר אפילו את זה, הוא רק מבקש מתנת חינם.

דוד המלך ידע את הסוד הזה והפעיל אותו בעת שהרגיש שהגיעו מים עד נפש בעת שכוחות שאול המלך סגרו עליו להמיתו. בזכות הפעלת הקוד, הקב"ה שידד עבורו את הטבע - פעמיים! והצילו.

נפסק להלכה בשולחן ערוך ש- אל לו לאדם לבקש מהקב"ה בזכות מעשיו וצדיקותו אלא לבקש מכוח החן, החסד והרחמים של אוצר מתנת חינם.

לכן, אם נרצה ישועה מעל לטבע,  נתפלל כך:

ריבונו של עולם, שלח לנו ישועה (יפרט כאן) שלא על פי זכויותינו, אלא בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנת חינם ומכוח המילה: ואתחנן .

להלן לעיל קטע קצר משיעורו הנפלא של הרב אליהו עמר שליט"א המבהר בבהירות ובמתיקות את העניין.