מִשֹּׁ֥ד עֲנִיִּים֮ מֵֽאֶנְקַ֪ת אֶבְי֫וֹנִ֥ים עַתָּ֣ה אָ֭קוּם יֹאמַ֣ר יְהוָ֑ה אָשִׁ֥ית בְּ֝יֵ֗שַׁע יָפִ֥יחַֽ לֽוֹ׃ | תהלים יב

ו מִשֹּׁ֥ד עֲנִיִּים֮ מֵֽאֶנְקַ֪ת אֶבְי֫וֹנִ֥ים עַתָּ֣ה אָ֭קוּם יֹאמַ֣ר יְהוָ֑ה אָשִׁ֥ית בְּ֝יֵ֗שַׁע יָפִ֥יחַֽ לֽוֹ׃ ז אִ֥מְר֣וֹת יְהוָה֮ אֲמָר֪וֹת טְהֹ֫ר֥וֹת כֶּ֣סֶף צָ֭רוּף בַּֽעֲלִ֣יל לָאָ֑רֶץ מְ֝זֻקָּ֗ק שִׁבְעָתָֽיִם: ח אַתָּֽה־יְהוָ֥ה תִּשְׁמְרֵ֑ם תִּצְּרֶ֓נּוּ ׀ מִן־הַדּ֖וֹר ז֣וּ לְעוֹלָֽם׃ ט סָבִ֗יב רְשָׁעִ֥ים יִתְהַלָּכ֑וּן כְּרֻ֥ם זֻ֝לּ֗וּת לִבְנֵ֥י אָדָֽם׃

מִשֹּׁ֥ד עֲנִיִּים֮ מֵֽאֶנְקַ֪ת אֶבְי֫וֹנִ֥ים עַתָּ֣ה אָ֭קוּם יֹאמַ֣ר יְהוָ֑ה אָשִׁ֥ית בְּ֝יֵ֗שַׁע יָפִ֥יחַֽ לֽוֹ׃ | תהלים יב

ו מִשֹּׁ֥ד עֲנִיִּים֮ מֵֽאֶנְקַ֪ת אֶבְי֫וֹנִ֥ים עַתָּ֣ה אָ֭קוּם יֹאמַ֣ר יְהוָ֑ה אָשִׁ֥ית בְּ֝יֵ֗שַׁע יָפִ֥יחַֽ לֽוֹ׃

ז אִ֥מְר֣וֹת יְהוָה֮ אֲמָר֪וֹת טְהֹ֫ר֥וֹת כֶּ֣סֶף צָ֭רוּף בַּֽעֲלִ֣יל לָאָ֑רֶץ מְ֝זֻקָּ֗ק שִׁבְעָתָֽיִם:

ח אַתָּֽה־יְהוָ֥ה תִּשְׁמְרֵ֑ם תִּצְּרֶ֓נּוּ ׀ מִן־הַדּ֖וֹר ז֣וּ לְעוֹלָֽם׃

ט סָבִ֗יב רְשָׁעִ֥ים יִתְהַלָּכ֑וּן כְּרֻ֥ם זֻ֝לּ֗וּת לִבְנֵ֥י אָדָֽם׃                    

(ו) מִשֹּׁד עֲנִיִּים - מחמת חטאיהם (מנהיגים פוליטיים ומנהיגי דת ) ששדדו את העניים, מֵאֶנְקַת אֶבְיוֹנִים על כך שאינם רוצים לסייע להם בצדקה וחסד, עַתָּה אָקוּם להעניש את שודדי העניים, יֹאמַר יְיָ בדיבור גלוי, כדי שידעו זאת בני האדם. 

אָשִׁית בְּיֵשַׁע - אבוא להושיע את האביונים שאין מי שרוצה לסייע להם, יָפִיחַ לוֹ - יאמר ה' בדיבור קל, בלחש, כמי שנופח אויר בשפתיו, כיון שכביכול אומר כן לעצמו.

(ז) וכנגד אותם המכחישים את יסודות האמונה, 

ומגלים פנים בתורה שלא כהלכה כדי לעוות את דבר ה' ולדרוש דרשות של דופי, אומר כי אִמְרוֹת יְיָ - 

אפילו האמרות החיצוניות של תורת ה', שהם הסיפורים והמליצות שבתורה, שהם כיסוי לפנימיות הדברים, אפילו דברים אלו 

הם אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת, כי הם נקיים ומלאים חכמה ומוסר, 

ואילו פנימיות דברי התורה הם כמו כֶּסֶף צָרוּף - מטוהר מסיגים בַּעֲלִיל לָאָרֶץ - במעבה הארץ במקום הראוי מטיבעו לצירוף הכסף, ומקום זה מכונה 'עליל', ואחרי שכבר צירפוהו פעם אחת, מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם - חזרו וזיקקוהו פעמים רבות, עד שנעשה נקי לגמרי, שאז הוא יקר מאד.

(ח) ועל כך מבקש ואומר, את אותם אמרות חיצוניות של דברי התורה, אַתָּה יְיָ תִּשְׁמְרֵם. 

ואת הפנימיות של התורה, המזוקקת ככסף צרוף, תִּצְּרֶנּוּ - תשמור בשמירה יתירה, ושמירה זו תהיה מִן אנשי הַדּוֹר הזוּ, הדורשים דרשות של דופי בדברי התורה לפי דעתם המוטעית, 

ושמירה זו תהיה לְעוֹלָם , שלא יוכלו לעשות שום זיוף בדברי התורה.

(ט) וההצלה תהיה מאנשי דור זה, אשר סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן - רשעים אלו מהלכים סביב לדברי התורה, ומקיפים את סיפורי התורה החיצוניים, לזייפם ולערב בהם דברי הבל ופסולת לפי שיבושי דעתם, כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם - בזמן שהדברים הזולים והמבוזים, שהם מחקרי השכל ודעות האדם נעשים רמים ויקרים בעיני בני האדם, ומחמת כן 

הם באים להפוך גם את אמרות ה' לדברי הבל לפי קוצר דעתם, 

כדי להתאים את הדברים לדרכי שכלם, 

תפילתי היא שבעת הזאת תשגיח על דברי התורה מן המזייפים, שלא יערבו בהם סיגים ודברי הבל.