מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵּם. (תְהִלִים , ח , ג )

וְכִמְסֻפָּר בַּמִדְרָשׁ (הנ"ל) שֶׁמָרְדְכַי קִבֵּץ תִינוֹקוֹת שֶׁל בַּיִת רַבָּן וְלִמְדָם תוֹרָה, וַעֲלֵה קוֹלָם לַמָרוֹם . שֶׁאֶל הַקַב"ה כִּבְיָכוֹל, מַהוּ קוֹל הַגְדָיִים וְהַטְלָאִים שֶׁאֲנִי שׁוֹמֵעַ? עָנָה מִשֶׂה רבינו: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, לא טְלָאִים הֵם, אֶלָא יַלְדִי עִמָךְ שֶׁהַמָן הָרָשָׁע רוֹצֶה לִשְׁחוֹט כִּגְדָיִים וּטְלָאִים. בְּאוֹתָה שָׁעָה קֶרַע הַקַב"ה אֶת אִגְרוֹת הַמָן לַגְזָרִים וְהֵבִיא אֶת הַיְשׁוּעָה לְעַם יִשְׂרָאֵל.

מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵּם. (תְהִלִים , ח , ג )

א  לַמְנַצֵּחַ עַל-הַגִּתִּית, מִזְמוֹר לְדָוִד.
ב  יְהוָה אֲדֹנֵינוּ-- מָה-אַדִּיר שִׁמְךָ, בְּכָל-הָאָרֶץ;
     אֲשֶׁר תְּנָה הוֹדְךָ, עַל-הַשָּׁמָיִם.
ג  מִפִּי עוֹלְלִים, וְיֹנְקִים-- יִסַּדְתָּ-עֹז:
    לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ; לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב, וּמִתְנַקֵּם.
ד  כִּי-אֶרְאֶה שָׁמֶיךָ, מַעֲשֵׂה אֶצְבְּעֹתֶיךָ--
    יָרֵחַ וְכוֹכָבִים, אֲשֶׁר כּוֹנָנְתָּה.
ה  מָה-אֱנוֹשׁ כִּי-תִזְכְּרֶנּוּ; וּבֶן-אָדָם, כִּי תִפְקְדֶנּוּ.
ו   וַתְּחַסְּרֵהוּ מְּעַט, מֵאֱלֹהִים; וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ.
ז  תַּמְשִׁילֵהוּ, בְּמַעֲשֵׂי יָדֶיךָ; כֹּל, שַׁתָּה תַחַת-רַגְלָיו.
ח  צֹנֶה וַאֲלָפִים כֻּלָּם; וְגַם, בַּהֲמוֹת שָׂדָי.
ט  צִפּוֹר שָׁמַיִם, וּדְגֵי הַיָּם; עֹבֵר, אָרְחוֹת יַמִּים.
י   יְהוָה אֲדֹנֵינוּ: מָה-אַדִּיר שִׁמְךָ, בְּכָל-הָאָרֶץ.

מְסֻפָּר בַּמִדְרָשׁ - ( 'מִדְרָשׁ משלי' פ"ט ) :

שֶׁבְּבוֹא הַמָן הָרָשָׁע (לְאַחֵר שֶׁנֶחְתְמָה הַגְזִירָה) , פָּגַע בְּמָרְדְכַי כְּשֶׁהוּא רָץ אַחֲרֵי "שֶׁלָשָׁה תִינוֹקוֹת שֶׁהָיוּ בָּאִים מִבֵּית-הַסֵפֶר"... וְהָלַךְ אַחֲרָיו "לָדַעַת מַה יִשְׁאַל מָרְדְכַי מֵהֶם" .

" כֵּיוָן שֶׁהִגִיעַ מָרְדְכַי אֵצֶל הַתִינוֹקוֹת שֶׁאֶל לְאֶחָד מֵהֶם פָּסוּק לִי פְּסוּקְךָ, אָמַר לוֹ : " אַל-תִּירָא, מִפַּחַד פִּתְאֹם; וּמִשֹּׁאַת רְשָׁעִים, כִּי תָבֹא " (משלי , ג' , כ"ח) פתח השני ואמר : " עֻצוּ עֵצָה, וְתֻפָר; דַּבְּרוּ דָבָר וְלֹא יָקוּם, כִּי עִמָּנוּ אֵל "  ( ישעיהו , ח' , י )

פתח השלישי ואמר : " וְעַד-זִקְנָה אֲנִי הוּא, וְעַד-שֵׂיבָה אֲנִי אֶסְבֹּל; אֲנִי עָשִׂיתִי וַאֲנִי אֶשָּׂא, וַאֲנִי אֶסְבֹּל וַאֲמַלֵּט " ( ישעיהו , מו' , ד ) .

" כֵּיוָן שֶׁשָׁמַע מָרְדְכַי כָּךְ , שָׂמַח וְהָיָה שָׂמֵחַ שִׂמְחָה גְדוֹלָה . אָמַר לוֹ הַמָן , מַה הִיא זאת הַשְׂמֵחָה שֶׁשִׂמְחַת לְדִבְרֵי הַתִינוֹקוֹת הָאֵלוּ? אָמַר לוֹ , עַל בְּשׂוֹרוֹת טוֹבוֹת שֶׁבִּשְׂרוּנִי שֶׁלא אֶפְחַד מִן הָעֵצָה הָרָעָה שֶׁיָעַצְתָ עָלֵינוּ".

וְצָרִיךְ בֵּאוּר : כֵּיצַד יְתַכֵן, שֶׁמַפֶּלֶת הַמָן יִתְגַלֶה לְמָרְדְכַי ע"י תִינוֹקוֹת שֶׁל בַּיִת רַבָּן דַוְקָא ? וְהָרֵי מָרְדְכַי הָיָה מִגְדוֹלֵי הַסַנְהֶדְרִין, הַמַנְהִיג וּמוֹרֵה דֶרֶךְ שֶׁל כָּל הָעָם הַיְהוּדִי וְהַמְלַמֵד שֶׁל תִינוֹקוֹת שֶׁל בַּיִת רַבָּן !

 אַךְ הָעִנְיָן מוּבָן ע"פ דִבְרֵי הַמִדְרָשׁ עָצְמוּ, שֶׁבִּטוּל גְזִירַת הַמָן בָּא ע"י  "קוֹל גדיא" - לִמוּד הַתוֹרָה שֶׁל תִינוֹקוֹת שֶׁל בַּיִת רַבָּן . וְכִמְסֻפָּר בַּמִדְרָשׁ (הנ"ל) שֶׁמָרְדְכַי קִבֵּץ תִינוֹקוֹת שֶׁל בַּיִת רַבָּן וְלִמְדָם תוֹרָה, וַעֲלֵה קוֹלָם לַמָרוֹם . שֶׁאֶל הַקַב"ה כִּבְיָכוֹל, מַהוּ קוֹל הַגְדָיִים וְהַטְלָאִים שֶׁאֲנִי שׁוֹמֵעַ? עָנָה מִשֶׂה רבינו: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, לא טְלָאִים הֵם, אֶלָא יַלְדִי עִמָךְ שֶׁהַמָן הָרָשָׁע רוֹצֶה לִשְׁחוֹט כִּגְדָיִים וּטְלָאִים. בְּאוֹתָה שָׁעָה קֶרַע הַקַב"ה אֶת אִגְרוֹת הַמָן לַגְזָרִים וְהֵבִיא אֶת הַיְשׁוּעָה לְעַם יִשְׂרָאֵל.

וְהַטַעַם לְזֶה – שֶׁהַיְשׁוּעָה תְלוּיָה בַּתִינוֹקוֹת שֶׁל בַּיִת רַבָּן שֶׁלא טָעֲמוּ עֲדַיִן טַעַם חֵטְא , שֶׁנֶאֱמַר :  "מִפִּי עוֹלָלִים וְיוֹנְקִים (דַוְקָא) יָסַדְתָ עֵז ... לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵם" (תְהִלִים , ח , ג ).

 כַּאֲשֶׁר רָאוּ לְמַעְלָה  בַּשָׁמַיִם שֶׁמַצָבָם שֶׁל תִינוֹקוֹת שֶׁל בַּיִת רַבָּן הוּא כִּדְבָעֵי - שֶׁעִי"ז מֻבְטָח הֶמְשֵׁךְ וְנִצְחִיוּת עִם יִשְׂרָאֵל - נִתְבַּטְלָה מִמֵילָא  גְזִירַת הַמָן , וְלַיְהוּדִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה וְשָׂשׂוֹן וְיָקָר.